Společnost THT Polička dodala chemické laboratoři Třemošná nový technický automobil v chemickém provedení na podvozku Mercedes-Benz Sprinter. Vozidlo za 4 832 740 Kč včetně DPH nahradilo dosluhující Iveco Daily, vybaveno je prostředky pro chemický a radiační průzkum. Sprinter disponuje automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Obrazový výstup couvací kamery je po zařazení zpětného rychlostního stupně zobrazen na displeji autorádia. Ke spojení slouží analogová vozidlová radiostanice a digitální vozidlový terminál, velitel vozu má v dosahu výjezdový tablet.
Vozidlo je opatřeno sdruženou zásuvkou Rettbox-air pro dobíjení a konzervaci akumulátorů, zásuvka je umístěna na straně řidiče a při spuštění motoru se samočinně odpojí. Kabina řidiče a laboratorní část účelové nástavby je vybavena klimatizací a topením nezávislým na chodu motoru a jízdě.
Pro osvětlení bezprostředního okolí účelové nástavby jsou na obou bocích umístěny tři LED zdroje bílého neoslňujícího světla. Světelná část zvláštního výstražného zařízení vyzařuje postupně přerušované světlo modré a červené barvy.
Nástavba automobilu umožňuje svojí konstrukcí a vybavením detekci nebezpečných látek, provádění chemických analýz, uložení a převoz nezbytných prostředků. Zástavba je rozdělena na laboratorní část a na část přepravní, laboratorní část je přístupná z pravé strany posuvnými, neprosklenými dveřmi, přepravní část je přístupná dvoukřídlými, neprosklenými dveřmi.
Vestavba má vnitřní prostor účelové nástavby vyroben ze snadno omyvatelných, dekontaminovatelných a nesavých povrchů, laboratorní část je tepelně izolována. Nechybí podlaha v protiskluzovém a antistatickém provedení.
Laboratorní část účelové nástavby Mercedesu je vybavena laboratorní, pracovní, rohovou plochou ve tvaru písmene L, vyrobena je z nerezavějící oceli s vyvýšenou hranou zamezující úkap po celém obvodu. Spáry mezi laboratorní pracovní plochou a stěnou vozu jsou utěsněny proti zatékání vody. Ve spodní části pod pracovní deskou se nachází úložné prostory pro 3 kusy zásahových oděvů včetně přileb. Nad pracovní plochou jsou škříňky vybavené policemi, otevírají se směrem vzhůru. Mezi skříňkami a pracovní plochou je umístěn tzv. „drátěný program“ pro zavěšení laboratorního skla, tvořen je nerezovou volitelně nastavitelnou trubkovou konstrukcí ve vertikálním a horizontálním směru.
V rohové části laboratorní pracovní plochy je umístěn rohový, nerezový dřez, součástí dřezu je nerezová páková baterie. O dodávku vody se stará elektrické čerpadlo z vyjímatelné plastové nádoby o objemu 20 litrů umístěné pod pracovní plochou, v tomto prostoru je dále umístěná vyjímatelná plastová nádoba na odpadní vodu.
Na laboratorní pracovní plochu navazuje úložný prostor pro dvanáct kufrů PELI pro uložení detekčních přístrojů, nad tímto prostorem je umístěna uzavíratelná skříňka. Mezi skříňovou zástavbou a dělící přepážkou umístěny dvě tlakové lahve o objemu 10 l s technickým plynem (helium a dusík), laboratorní část je vybavena rozvodem technických plynů pro měřicí přístroje. Mezi měřícími a detekčními přístroji se nachází například mobilní plynový chromatograf nebo detekční přístroj Gasmet DX 4000.
Automobil má průchod stěnou pro odběr vzorků plynů, nasávaných z venkovního prostředí. Vyústění hadiček do venkovního prostředí je na vnější straně vozidla zakryto mřížkou.
V pravé zadní části laboratorní části je pracovní stůl, nechybí pracovní židle či místo pro uložení notebooku nebo výsuvný prvek pro uložení tiskárny. Najdeme zde také ledničku o objemu 50 litrů pro pro uchování chemikálií a vzorků v předepsané teplotě. Lednička je trvale napájena z elektrické soustavy technického automobilu se samostatným vypínačem. Nacházejí se zde i trojice dobíjecích úchytů pro ruční svítilny.
V levém spodním prostoru přepravní části jsou umístěné věcné prostředky na plně výsuvném prvku, prostor je plynotěsně oddělen od ostatního prostoru účelové nástavby a je přirozeně odvětráván pomocí ventilační mřížky ve stěně účelové nástavby. V tomto prostoru je umístěn vyjímatelný kontejner z nerezavějící oceli s vnitřní olověnou vrstvou na přepravu zdroje ionizujícího záření, kontejner je umístěn v držáku z nerezavějící oceli.
Ve vedlejším pravém spodním prostoru je umístěna elektrocentrála s nádobou na pohonné hmoty. I tento prostor je plynotěsně oddělen od ostatního prostoru účelové nástavby a je přirozeně odvětráván pomocí ventilační mřížky ve stěně účelové nástavby. Elektrocentrála se svým příslušenstvím je umístěna na plně výsuvném platu. V prostřední části přepravní části jsou výsuvné prvky s dýchacími přístroji a protichemickými ochrannými oděvy. V této části dále také nechybí přepravky pro uložení požárního příslušenství.
Sprinter je vybaven soupravou kamerového systému obsahující záznamový rekordér například vybavený s promítnutím informace o zapnuté světelné části zvláštního výstražného zařízení a použití provozní brzdy do nahrávaného videozáznamu či přední a zadní kameru sledující provoz před/za vozem. Mercedes je v zadní části vybaven dvěma LED pracovními světlomety, které osvětlují prostor za ním. Dále v zadní části v prostoru rámu podvozku disponuje tažným zařízením určeným pro brzděný přívěs.