Doplňující info: Jedná se o jednu ze dvojice valníkových Tater 815-7 8×8 dislokovaných v Záchranném útvaru HZS České republiky v Hlučíně, konkrétně na 3. záchranné četě | Automobil je určený k záchranným a humanitárním činnostem | Kabina je určena pro posádku 1+1, řidič má k dispozici ovládání centrálního huštění pneumatik, které umožňuje plynulou změnu tlaku v pneumatikách | Podvozek je odpružený vzduchem a umožňuje tak změnu světlé výšky vozu | Vozidlo je poháněno vzduchem chlazeným přeplňovaným osmiválcem o výkonu 325 kW, plnícím normu Euro 5. O přenos hnací síly na kola se stará čtrnáctistupňová mechanická převodovka, standardně jsou poháněny zadní nápravy, pohon předních je připojitelný | Nástavbou je valníková plošina s plachtou, uvnitř najdeme dvě podélné lavice pro 20 osob, pevně spojené s podlahou vozu. Bočnice nástavby jsou odnímatelné. Přístup na plošinu valníku je dvěma sklopnými hliníkovými žebříky, po sklopení zadního čela. Prostor uvnitř nástavby je osvětlen dvěma reflektory | Tatra může táhnout přívěsy o maximální hmotnosti 18 000 kg, do celkové hmotnosti soupravy 56 000 kg. Disponuje také hydraulickou rukou Fassi – ta při vyložení 2,15 metru uzvedne 5,75 tuny, při 10m vyložení tunu, maximální vyložení, které je 14,35 m, pak zajišťuje zdvih 650 kg těžkého břemene, její využití je široké, od nakládání a vykládání materiálu z korby valníku až po například odstraňování překážek. Zajímavostí jsou také dva navijáky – první, na předním nárazníku, má tažnou sílu 49 kN a délku lana 50 m, druhý, umístěn pod korbou mezi podélníky rámu je o síle 150 kN a délce lana 100 m (60 m na bubnu a 40 m prodloužení jako příslušenství), konec lana je vyveden na zadním nárazníku