Začátkem října dorazila do pražských Letňan zbrusu nová a svojí výbavou i zbarvením jedinečná prvovýjezdová SCANIA na městském podvozku P500 4×2.
Vozidlo dodala společnost Kobit-THZ, na pořízení vozidla se podílel Magistrát hl. m. Prahy společně s MČ Praha 18. Pořizovací částka vozidla včetně příslušenství činila 9 619 500 Kč včetně DPH.
CAS 20 na městském podvozku Scania P500 B4x2NB s kabinou CP28L je kompletně zbarvena do odstínu RAL 3020 a to včetně rolet. V zadní části nástavby na výklopných dveřích k čerpadlu je vyhotoven polep připomínající řidičům tzv. „ZÁCHRANÁŘSKOU ULIČKU“ též známou jako „3 metry k životu“, po stranách vedle prostoru čerpacího zařízení se nachází „Chevron“. V horní části rolet si lze všimnout šachovnice. Veškeré žluté polepy jsou vyhotoveny v RAL 1026.
Vozidlo pohání šestiválcový přeplňovaný naftový motor o výkonu 368 kW s automatickou šestistupňovou převodovkou Allison GA866R s retardérem. Motor plní emisní normu EURO 5. Vozidlo je osazeno výstražným světelným a zvukovým zařízením od společnosti WHELEN.
Kabina cisternové stříkačky CrewCab CP28L pro šestičlennou posádku je vybavena celkem 6 kusy integrovaných dýchacích přístrojů Dragër PPS 4000 včetně integrovaných držáků. Čtyři držáky jsou umístěny v zadní řadě sedadel a jeden je umístěn v sedadle velitele. Poslední držák včetně dýchacího přístroje je umístěn v hliníkové polici za sedačkou řidiče. Náhradní tlakové lahve jsou umístěny v zadní řadě sedaček za opěrkami mezi držáky IDP.
V přední části vozu je uchycen elektronický lanový naviják Ramsey Winch 50.7 s tažnou sílou ve vodorovné rovině 51 kN. Úchytný prvek lanového navijáku je opatřen kotvícím okem pro možnost upevnění háku při práci s kladkou. Buben navijáku je osvětlen samostatným LED světlem ovládaným z prostoru řidiče. Ovládání navijáku ne pomocí dálkového ovládání.
Karoserie účelové nástavby je společně s vnitřními částmi úložných prostor vyrobena technologií lepení plechů ze slitiny lehkých kovů s rovným povrchem. Konstrukce je vyrobena z profilů ze slitiny lehkých kovů spojených technologií prizmatických šroubovaných spojů. Na obou stranách účelové nástavby svisle mezi roletami jsou umístěny LED stavoznaky znázorňující množství hasiva v nádrži na vodu a v nádrži na pěnidlo. V horní části nástavby se nachází úložné bedny na rozměrné vybavení a teleskopický osvětlovací stožár THZ LED 30.000.
Vůz v nádrži z nerezavějící oceli uveze 3000 litrů vody a 180 litrů pěnidla, o dodávku hasiva se stará čerpadlo o výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů. CAS je vybavena datovou sběrnicí CAN-BUS pro sledování a řízení jednotlivých funkčních prvků – pracovních funkcionalit. Veškeré informace jsou zobrazeny na displeji jak v prostoru obslužného místa, tak v kabině řidiče. CAN-BUS je možné ovládat tabletem umístěným v prostoru řidiče. Zajímavostí je, že vysokotlaký naviják je umístěn nad prostory čerpacího zařízení.
Jedna odpověď