Technický automobil Volvo pro HZS Jihomoravského kraje dodala firma WISS Czech za 4 830 925 korun včetně DPH a příslušenství. Automobil je postaven na dvounápravovém podvozku Volvo FL44 R 8L LEAF s trvalým pohonem všech kol. Brzdy jsou na obou nápravách kotoučové. Přeplňovaný naftový šestiválec D8K dosahuje výkonu 210 kW, převodovka je vzhledem k dnešním standardům automatická.

Kabina je čtyřdveřová, určená pro družstvo, pod druhou řadou sedadel je úložný prostor. O komfort se stará nezávislé vytápění a klimatizace. Mezi vybavením najdeme dva dýchací přístroje, čtveřici ručních svítilen a ručních radiostanic Hytera. Vůz je je vybaven digitálním vozidlovým terminálem. V zorném poli řidiče je displej couvací kamery, v dosahu velitele je výjezdový tablet. Na levé straně kabiny se nachází sdružená zásuvka Rettbox, která slouží k doplňování tlakového vzduchu a dobíjení akumulátorů včetně jejich konzervace. S vozem je možné brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm. ZVZ je červenomodré kombinace.

Nástavba je zhotovena z profilů ze slitin lehkých kovů a olepena hliníkovým plechem. Volvo je v pravé zadní schráně vybaveno vysokotlakým hasicím agregátem PETO HCA – 120/4 – B se spalovacím motorem, startuje se elektricky. K hašení lze využít z nádrží 200 litrů vody nebo 10 litrů pěnidla. Nad agregátem se nalézají základní prostředky pro očistu hasičů. O schránu blíže ke kabině je uložen průmyslový vysavač, kufry s vybavením – el. nástroje, aku nářadí – pila ocaska, vrtačka, okružní pila, bruska, vrtací kladivo Hilti, nástroje a další potřebné. Pravá přední schrána obsahuje vybavení pro dopravní nehody – akumulátorové vyprošťovací zařízení od firmy Weber včetně příslušenství, zvedací vaky či zdravotnický batoh.

V levé zadní schráně jsou uloženy náhradní tlakové lahve k dýchacím přístrojům, přenosné hasicí přístroje a stabilizační tyče Paratech včetně příslušenství k nim. O schránu dále ve směru jízdy je vybavení pro lezeckou skupinu – vaky s lany a další potřebné pro jejich práci. Levá přední schrána je vybavena elektrocentrálou, kalovými čerpadly, na prostředním výsuvném platu jsou umístěné motorové pily a kotoučová pila, nad nimi jsou uloženy prodlužovací kabely a osvětlovací prvky.

Vybavení v zadní části nástavby je přístupno nahoru výklopnými dveřmi (stejně jako u čerpadla CAS, které bývá standardně v těchto místech umístěné) a je určeno pro uložení sady dřeva pro stabilizaci, vyprošťovací plošinu, skládací žebřík či transportní vanu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *